Поради педагогам та батькам дітей з ООП

ІНСТРУКЦІЯ

для батьків, під час «Повітряної тривоги» 

(якщо дитина перебуває в приміщенні комунальної установи 

"Лановецький міський інклюзивно-ресурсний центр"):

  • Будьте впевнені, що діти прямують до укриття, де є все необхідне для їхньої безпеки та комфортного перебування;
  • Підтримуйте атмосферу взаємоповаги: не турбуйте фахівців (консультантів) без нагальної потреби, адже під час «повітряної тривоги» вони першочергово дбають про дітей;
  • Пам'ятайте, що закінчення «повітряної тривоги» у КУ ЛМІРЦ синхронне з повідомленнями від держави, тож діти весь час мають перебувати в укритті;
  • Поважайте правила, відповідно до яких може бути заборонено забирати дитину до завершення «повітряної тривоги» заради дотримання безпеки всіх відвідувачів;
  • Якщо під час сигналу тривоги ви перебуваєте на території інклюзивно-ресурсного центру, дотримуйтеся загальних правил евакуації, працівники КУ ЛМІРЦ спрямують вас до підготовленого укриття.

Пам'ятайте: під час «повітряної тривоги» фахівець (консультант) не має права відпустити дитину додому на прохання батьків та без їхнього супроводу.


Додаток 2 

до наказу комунальної установи «Лановецький міський інклюзивно-ресурсний центр»

від 23.11.2023 року № 06 - од 

Про затвердження Порядку раннього попередження та евакуації відвідувачів комунальної установи «Лановецький міський інклюзивно-ресурсний центр» (далі – КУ ЛМІРЦ) в разі нападу або ризику нападу на КУ ЛМІРЦ

 

ПАМ'ЯТКА

Як діяти у разі сигналу тривоги на шляху до КУ ЛМІРЦ чи додому?

  • Разом із батьками обрати безпечний шлях до КУ ЛМІРЦ та у зворотному напрямку.
  • Обрати укриття, яке дитина зможе використовувати у разі сигналу «Повітряна тривога».
  • Діти мають рухатися тільки обраним маршрутом. Не зупинятися та не звертати зі шляху, визначеного батьками.
  • У цей час не можна залишатися без необхідності на вулиці. Дитина має якомога менше часу проводити поза стінами КУ ЛМІРЦ чи дому.
  • Якщо немає можливості під час сигналу повітряної тривоги дійти до ІРЦ чи дому, дитина має зайти у визначене укриття.
  • Дитина обов'язково повідомляє батьків та фахівця (консультанта) про своє місце перебування.
  • Під час сигналу тривоги дитині не можна залишатися біля входу в укриття, треба зайти в середину.
  • Дитина має знати, що по дорозі не можна торкатися невідомих або підозрілих предметів — це може бути небезпечно для життя.

Як батькам готувати щодня дітей до відвідування КУ ЛМІРЦ?

  • Поговоріть з дитиною про евакуацію у КУ ЛМІРЦ дізнайтеся про її ставлення до цього та можливі страхи. Фахівці (консультанти) також проведуть бесіди, але важливо, щоб цей процес був двостороннім, а настанови, які дитина отримує від батьків та фахівців, не суперечили одна одній.
  • Поговоріть про особисту відповідальність під час евакуації. Поясніть, що працівники ІРЦ обов'язково супроводжуватимуть дитину, але дитині так само важливо дотримуватися правил та прямувати з усіма до укриття.
  • Необхідно пояснити дитині, що під час повітряної тривоги не можна так просто залишати установу. Також варто нагадати дитині, що перебування поза межами укриття може загрожувати її життю та здоров'ю.
  • Подбайте про те, щоб дитина володіла важливою інформацією: знала ваші контакти, свою групу крові, чи має хронічні хвороби тощо (наприклад, це може бути нашивка на одязі).

Додаток 3

до наказу комунальної установи «Лановецький міський інклюзивно-ресурсний центр»

від 23.11.2023 року № 06 - од

Про затвердження Порядку раннього попередження та евакуації відвідувачів комунальної установи «Лановецький міський інклюзивно-ресурсний центр» (далі – КУ ЛМІРЦ) в разі нападу або ризику нападу на КУ ЛМІРЦ


З метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття освіти в умовах воєнного стану Кабінетом Міністрів України було внесено ряд змін до нормативно-правових актів, які регулюють організацію освітнього процесу для таких дітей.

Інформуємо, що організація навчання дітей 
з особливими освітніми потребами має здійснюватися з урахуванням зазначених змін.


Міжнародний день захисту дітей

     Уже традиційно 1 червня відзначається Міжнародний день захисту дітей - «International Day for Protection of Children» ‒ прекрасне свято радості та надії.

     З історії Дня захисту дітей
Міжнародний день захисту дітей - це одне з найстаріших міжнародних свят. За однією із версій, у 1925 році Генеральний консул Китаю в Сан-Франциско зібрав групу китайських дітей-сиріт і влаштував для них святкування Дуань-у Цзе (Фестиваль човнів-драконів), яке якраз припала на 1-ше червня. Завдяки щасливому випадку цей день збігся із часом проведення «дитячої» конференції в Женеві.
     

Офіційне затвердження
Рішення про відзначення Міжнародного дня захисту дітей саме першого червня прийняла Міжнародна демократична федерація жінок у листопаді 1949 року. Перший Міжнародний день захисту дітей було відзначено ще в 1950 році.
ООН підтримала ініціативу федерації та оголосила захист прав, здоров'я і життя дитини одним із пріоритетів у своїй діяльності.

     

Символ Міжнародного дня захисту дітей
У Міжнародного дня дітей є свій офіційний символ - прапор. На зеленому полотні, який символізує зростання та гармонію, навколо знаку Землі розміщені фігурки ‒ червона, жовта, синя, біла і чорна. Ці людські фігурки символізують різноманітність і терпимість. Знак Землі, розміщений в центрі, ‒ це символ нашого загального дому.
     

Відзначення свята в Україні
В Україні цей день відзначається із 1998 року. У 1991 році Україна приєдналася до Конвенції ООН про права дитини, згідно з якою кожна держава зобов'язана поважати та заохочувати право дитини на всебічну участь у культурному і творчому житті, забезпечувати їй повноцінне дозвілля й відпочинок та сприяти наданню для цього відповідних можливостей.
Проте сьогодні перед Україною постають нові виклики у сфері захисту прав дітей у зв'язку з ескалацією насильства, бойових дій на території областей нашої держави.
Кожна дитина має повне право бути захищеною, розвиватися й навчатися для кращого майбутнього. І сьогодні - це не лише веселе свято для самих дітей, а й нагадування суспільству про необхідність захищати права малечі, прагнути, щоб усі діти росли щасливими і в майбутньому стали хорошими батьками і громадянами своєї країни.


"Комунікація - партнерство - відкритість"

Шановні батьки! 

Інформуємо щодо проведення Всеукраїнського онлайн-марафону "Комунікація - партнерство - відкритість". 

З нагоди відзначення Міжнародного дня людей з інвалідністю (3 грудня 2021 р.) у Секретаріаті Кабінету Міністрів України.

Захід проводитиметься 3 грудня 2021 р. з 10 до 18 години.

Планується трансляція Всеукраїнського онлайн-марафону на YouTube-каналі КабінетуМіністрів України, а також - соціальних мережах.

Звертаємо увагу, що під час заходу обговорюватимуться питання доступності соціальних, медичних, освітніх послуг, трудових, фізкультурно-спортивних, соціально-побутових заходів, спрямованих на підтримку ідопомогу людям з інвалідністю та іншим маломобільним категоріям громадян в умовах дії протиепідемічних заходів щодо запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19.

Крім цього, передбачається, що учасники онлайн-марафону зможуть поставити питання, які їх найбільш хвилюють, та отримати належні роз'яснення.

Кінезіологічні вправи для дітей

     Кінезіологія - гімнастика для мозку. Наука про розвиток розумових здібностей та фізичного здоров'я спеціальними руховими вправами. Не вимагає окремого часу. Налагоджує взаємозв'язок між батьками і дітьми, забезпечує вплив батьків на дітей і формує відносини між членами родини.

Кінезіологічні вправи дають можливість задіяти ті ділянки мозку, які раніше не брали участі у навчанні. Людина може мислити, сидячи нерухомо. Однак для закріплення думки слід рухатися.

У ході занять у дитини розвиваються міжпівкульні зв'язки, поліпшується пам'ять і концентрація уваги. Спостерігається значний прогрес у здібностях до навчання та вміння керувати своїми емоціями.

Вправи проводити щодня 6 - 8 тижнів 15 - 20 хв. у день.

Тілесні рухи

Мета:синхронізувати роботу півкуль.

  • «Людина - павук». Стати обличчям до стіни, ноги на ширині плечей, долоні покласти на стіну на рівні очей. Пересуватися вздовж стіни вправо, потім уліво приставним кроком, руками й ногами рухати паралельно. Далі робити рухи лівою рукою і правою ногою, правою рукою і лівою ногою.
  • «Незвичайне керування». Крок лівою ногою супроводжувати змахом лівої руки. Крок правою ногою супроводжувати змахом правої руки.
  • «Око - мандрівник». Початкове положення стоячи. Не повертаючи голови, знайти очима будь - який предмет, який назвав педагог

Дихальні вправи

Мета: активізувати роботу стовбурових відділів мозку, розвивати праву півкулю.

  • Вдих, пауза, видих, пауза. Ефективно використовувати образне уявлення ( візуалізацію), тобто підключати праву півкулю.
  • Дихання тільки через ліву, праву ніздрю. ( Дихання тільки через ліву ніздрю активізує роботу правої півкулі головного мозку, сприяє розв'язанню раціональних завдань).
  • Глибокий вдих. Пауза. На видиху вимовляти звуки.
  • « Свічка». Початкове положення сидячи за столом. Уявити, що перед вами стоїть велика свічка. Зробити глибокий вдих та спробувати одним вивихом задути свічку. А тепер уявити перед собою 5 маленьких свічок. Глибоко вдихнути та задути ці свічки маленькими порціями видиху.
  • «Аквалангіст». Початкове положення стоячи. Зробити глибокий вдих, затримати подих, при цьому закрити ніс пальцями. Присісти, ніби пірнути у воду. Порахувати до 5 і виринути - відкрити ніс і зробити видих.
  • « Хмара дихання». Початкове положення стоячи, руки опущені. Вдихнути через ніс, руки перед грудьми. Повільно видихнути через рот, малюючи коло двома руками 3 р. Тепер намалювати квадрати й трикутники.

Гімнастика мозку

Мета: розвивати міжпівкульну взаємодію.

  • Вправи: «Кулак - ребро - долоня», «Вухо - ніс», «Будинок - їжачок - замок», «Гусак - курка - півень».
  • «Жабка» ( кулак - ребро - долоня). Жабка (кулак) пливе (ребро) у ставку (долоня). Жабка (кулак) живе (ребро) у болоті (долоня).
  • «Оладки». Долоньки навпаки. Одночасна зміна. Гралися ми в ладки - смажили оладки. Ми посмажимо, повернемо. Знову гратися почнемо.

Масаж

Мета: енергетизація мозку.

  • Двома пальцями правої руки масажувати рухами по колу чоло, а двома пальцями лівої руки - підборіддя. Рахувати до 30.
  • Стиснути пальці в кулак. Вдих спокійно, стискати кулак із зусиллям. Послаблюючи стиск кулака, робити вдих. Повторити 5 разів. Виконання із заплющеними очима подвоює ефект.

Шановні батьки!

  • Готуючи дитину до школи, пам'ятайте: «Мозок, добре влаштований, вартий більшого, ніж мозок, добре наповнений» (М. Монтень).
  • Нерухома дитина не навчається. Будь-яка нова інформація повинна закріплюватись рухом.
  • Лінощі дитини-сигнал негараздів педагогічної діяльності дорослого, неправильно обраної методики роботи з дитиною.

Із 23 вересня Україна переходить у «жовтий» рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19. 

У зв'язку з цим Уряд оновив карантинні умови, зокрема щодо роботи закладів освіти. Про це повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет https://t.me/SerhiyShkarlet/321. 

«При "жовтому" рівні відвідування закладів освіти здобувачами освіти буде дозволено за умови наявності не менш ніж у 80% працівників закладу освіти одного з обов'язкових документів. Їх перелік опублікований тут  bit.ly/2VWglwC. Якщо в закладі освіти менш ніж 80% працівників, які мають один із необхідних документів, навчання має продовжуватися (!) з використанням технологій дистанційного навчання. Підкреслюю, освітній процес триватиме в дистанційному форматі», - наголосив Міністр. Відповідно до постанови Уряду №1236 від 9 грудня 2020 року (зі змінами)    bit.ly/2Y78No9  при «жовтому» рівні епідемічної небезпеки забороняється: відвідування закладів освіти здобувачами освіти в разі, коли на самоізоляції через контакт із пацієнтом з підтвердженим випадком COVID-19 перебуває більш ніж 50% здобувачів освіти та персоналу закладу освіти; проведення в закладах освіти масових заходів (вистав, свят, концертів) за участю здобувачів освіти з більш ніж однієї групи (класу) та за присутності глядачів (відвідувачів).Сергій Шкарлет також розповів про роботу дитячих садочків, початкових класів і спеціальних шкіл.«Неодноразово наголошував на тому, що вихованці дитсадків, учні початкової школи та спеціальних закладів освіти потребують безпосереднього контакту з педагогічними працівниками. 

Тривала "дистанційка" для наймолодших може призвести до непоновлюваних втрат у навчанні. Тому за моєю ініціативою та за підтримки Уряду сьогодні були внесені відповідні зміни до постанови КМУ», - повідомив Міністр.

Зокрема, йдеться про такі зміни: умова щодо наявності 80% вакцинованого персоналу НЕ поширюватиметься на заклади дошкільної освіти, спеціальні заклади загальної середньої освіти, 1-4 класи закладів ЗСО. Вони продовжуватимуть працювати в очному форматі з дотриманням протиепідемічних норм; такий «виняток» діятиме при «жовтому» та «червоному» рівнях епіднебезпеки.

«Водночас укотре звертаюся до голів ОДА, директорів обласних департаментів освіти, керівників усіх закладів освіти та кожного освітянина окремо. Прошу свідомо поставитися до необхідності вакцинації, адже сьогодні COVID-19 стає "пандемією невакцинованих"», - підкреслив Сергій Шкарлет.

Міністр звернув увагу на те, що запроваджені Урядом обмежувальні заходи - це кроки до стримування темпів поширення вірусу, до мінімізації ризиків захворюваності серед населення, до збереження економічної стабільності в державі. «Але без нас із вами ці кроки не спрацюють. На сьогодні Україна повністю забезпечена вакциною, організована зручна та доступна інфраструктура роботи пунктів щеплення. А тому залишилося лише кожному з нас зробити свій вибір на користь здоров'я та безпеки оточення», - наголосив Сергій Шкарлет.

ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ КЛАСНОГО ЖУРНАЛУ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ

ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ КЛАСНОГО ЖУРНАЛУ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ
ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ КЛАСНОГО ЖУРНАЛУ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ

1. Записи в Класному журналі здійснюються відповідно до Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки від 08.04.2015 року № 412.

Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-12-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки від 03.06.2008 № 496.

2. Класний журнал - це обов'язковий документ закладу загальної середньої освіти, в якому фіксуються результати навчальних досягнень учнів, відвідування ними занять, стан виконання навчальних програм тощо.

3. Дитина з особливими освітніми потребами, за якою б формою вона не навчалася, є учнем (ученицею) класу і рівень навчальних досягнень, відвідування занять, тощо так само обліковується у класному журналі.

Загальновизначених рекомендацій МОН стосовно даного питання поки немає, але ми можемо посилатися на досвід експериментальних навчальних закладів, досвід яких засвідчує, що у випадку адаптації змісту навчальної програми тема уроку лишається незмінною, відповідні адаптації прописуються у Індивідуальній програмі розвитку. Тому особливості ведення класного журналу можуть стосуватися, наприклад, в уточненні домашнього завдання для дітей з особливими освітніми потребами. У такому випадку у графі «завдання додому» після запису домашнього завдання для учнів класу, може бути записано окремо завдання для таких дітей (прочитати, вивчити напам'ять, повторити тощо), параграфи (сторінки) підручника, номери завдань, вправ тощо.

4. У випадку модифікації навчального плану і програми (наприклад, для дітей інтелектуальними порушеннями) відводиться окрема сторінка класного журналу для обліку тем навчальних предметів, які не містяться в робочому навчальному плані  закладу загальної середньої освіти (наприклад, "Фізика і хімія у побуті"). У графі «Зміст уроку» записується тема уроку, а оцінювання навчальних досягнень учня здійснюється теж на відповідній сторінці класного журналу.

5. Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється за критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 № 329, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за №566/19304 за обсягом матеріалу, визначеним індивідуальною програмою розвитку. Разом із тим, враховуємо, що система оцінювання навчальних досягнень учнів повинна бути стимулюючою. З метою спостереження за динамікою розвитку дітей з особливими освітніми потребами окрім поточного, тематичного, семестрового оцінювання використовуються різні методи оцінювання, результати яких фіксуються в Індивідуальній програмі розвитку.

6. Корекційно-розвиткові заняття у класному журналі НЕ ФІКСУЮТЬСЯ.

7. Опрацюйте МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ КЛАСНОГО ЖУРНАЛУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ 2020/2021 н.р. НАКАЗ № 21 від 09 січня 2020 року. 

Міністерство освіти і науки України надає методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році. Про це йдеться в листі МОН bit.ly/3gJFzFY.У межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар'єрного простору в Україні на період до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 366-р, пріоритетними завданнями залишаються створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, задоволення особливих освітніх потреб усіх учасників освітнього процесу, створення інклюзивного освітнього середовища.

Докладніше: bit.ly/3jqvL5l

ЛИСТ МОН 

Щодо навчання осіб з ООП у ЗЗСО у 2021/2022 н.р.

Сьогодні, 1 червня, в Україні та світі традиційно відзначається День захисту дітей. 


«Міжнародний день захисту дітей» (англ. "International Children's Day") - святкується щорічно 1 червня. Був заснований в листопаді 1949 у Парижі рішенням сесії Ради Міжнародної демократичної федерації жінок. Вперше «Міжнародний день захисту дітей» відзначався в 1950-му році в 51 країні світу. ООН підтримала цю ініціативу й оголосила захист прав, життя і здоров'я дітей одним з пріоритетних напрямків своєї діяльності.

Відповідно до Женевської декларації про права дітей, ухваленої 1924-го року, була проголошена необхідність соціального захисту прав дитини. Декларація прав дитини була ухвалена 20 листопада 1959 і проголошувала рівні права дітей у сфері виховання, освіти, соціального забезпечення, фізичного і духовного розвитку незалежно від кольору шкіри, національної належності, громадського походження, майнового стану та іншого. Декларація закликає батьків, громадські організації, уряди визнати права дітей і сприяти їх здійсненню.


Запрошуємо до участі у Всеукраїнському дистанційному багатожанровому фестивалі-конкурсі "Світ Dreams" для дітей та молоді з обмеженими можливостями

Всеукраїнський фестиваль-конкурс «Світ Dreams» запрошує до участі

Всеукраїнський дистанційний багатожанровий фестиваль-конкурс «Світ Dreams» для дітей з обмеженими можливостями (далі - фестиваль-конкурс) проводиться з метою створення мистецької платформи для реалізації та розвитку талантів дітей та молоді з функціональними та фізичними обмеженнями, сприяння їх самоствердженню та інтеграції в суспільство, а також привернення уваги громадськості до проблем дітей та молоді з особливими потребами.


ОРГАНІЗАТОР ФЕСТИВАЛЮ-КОНКУРСУ: ГО «Українська Мистецько-Культурна Асоціація».


МЕТА КОНКУРСУ:

  • розвиток творчих здібностей дітей та молоді з функціональними та фізичними обмеженнями;
  • самоствердження та реалізація їх талантів;
  • сприяння їх інтеграції в суспільство;
  • привернення уваги громадськості до проблем дітей та молоді з особливими потребами;
  • підтримка культурного розвитку та виховання підростаючого покоління;
  • обмін творчим досвідом.

ЗАВДАННЯ ФЕСТИВАЛЮ-КОНКУРСУ:

  • сприяння процесу соціальної реабілітації дітей та молоді з обмеженими можливостями, виявлення таланту та розвиток їх творчих можливостей;
  • пошук та виявлення талановитих виконавців серед дітей та молоді з обмеженими можливостями;
  • подальший розвиток таланту дітей та молоді з обмеженими можливостями шляхом співпраці з провідними дитячо-молодіжними фестивалями-конкурсами, в тому числі із закордонними, з подальшою підтримкою та пропагандою нових тенденцій народної і популярної естрадної сучасної пісні.

З метою залучення талановитих дітей та молоді з території усієї України, які мають фізичні вади, конкурс проводиться ДИСТАНЦІЙНО


ДАТА ПРОВЕДЕННЯ - 1 червня 2021 року.


ОГОЛОШЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ КОНКУРСУ - 10 червня 2021 РОКУ.


Конкурс проводиться у 4 вікових категоріях:

  • І категорія - 8-11 років;
  • ІІ категорія - 12- 14 років;
  • ІІІ категорія - 15-18 років;
  • ІV категорія - 18+.


Прийняти участь у конкурсі можуть діти та молодь з функціональними обмеженнями, що проживають на території України у наступних номінаціях:
• інструментальний жанр;
• вокальний жанр;
• малюнок;
• декоративно-прикладне мистецтво;
• графіка;
• конкурс читців;
• оригінальний жанр;
• хореографічний жанр;
• акторське та театральне мистецтво.


Для участі у фестивалі-конкурсі учасникам необхідно:
• записати відео виступу тривалістю до 4 хвилин (інструментальний, вокальний жанр, конкурс читців), до 10 хвилин (театральне, акторське мистецтво, хореографічний жанр) або фото 3-5 робіт (декоративно-прикладне мистецтво, графіка, малюнок);
• завантажити відео на YouTube, а фото робіт на GoogleDisk та скопіювати посилання для заповнення анкети учасника • зробити копію документу, який підтверджує обмежені функціональні можливості учасника;
• заповнити заявку-анкету.


Володарі Гран-Прі та лауреати 1 ступеню попередніх сезонів вважаються безперечними переможцями Фестивалю, тому взяти участь вже не можуть.
Журі оцінює учасників за такими критеріями:
• репертуар конкурсанта (відповідно до віку учасника);
• рівень виконавської техніки;
• загальне художнє враження;
• артистизм та сценічна культура виконавців;
• якість зображення та аудіо звучання.


СКЛАД ЖУРІ
Журі фестивалю-конкурсу затверджується організаційним комітетом та створюється для виявлення переможців.
Журі формується з числа викладачів навчальних закладів різного рівня акредитації, методистів вищої категорії, заслужених діячів культури і мистецтв. Склад журі формується не пізніше ніж за 5 днів до початку фестивалю-конкурсу.

Рішення журі оформлюється у вигляді протоколу, є остаточним і оскарженню не підлягають.

У кожній категорії та номінації буде визначено переможців І, ІІ та ІІІ місця
Переможці фестивалю-конкурсу в кожній віковій категорії нагороджуються дипломами фестивалю-конкурсу.
Конкурсанти, які не посіли призових місць нагороджуються дипломами учасників


ФІНАНСОВІ УМОВИ ФЕСТИВАЛЮ-КОНКУРСУ
Конкурс не є комерційним проектом, всі витрати по організації та його проведення здійснюється виключно за благодійні та спонсорські внески учасників і організаторів. Іншими джерелами фінансування можуть бути спонсорські та благодійні внески партнерів, меценатів, фізичних і юридичних осіб.
Вся фінансова діяльність, щодо організації та проведення заходу здійснюється відповідно до чинного законодавства України.


Участь у фестивалі-конкурсі є безкоштовною. 


Щасливого Великодня

Вам та Вашій родині!

Шановні колеги, батьки та діти!

Прийміть найщиріші вітання з Великим Днем світлого Христового Воскресіння!
Великдень - це особливе свято, яке несе нам довгоочікувану радість, дарує надію та впевненість у завтрашньому дні, вселяє спокій у серцях, укріплює віру та живить душу.
Бажаємо Вам радості, здоров`я, добробуту і благополуччя. Нехай це величне свято наповнить серце світлими почуттями надії і любові, дарує щастя та добро.
Із світлим Христовим Великоднем!
Христос Воскрес! Воістину воскрес!
З найкращими побажаннями, колектив Лановецького міського ІРЦ.


Про інтервізійну зустріч
для педагогів, які працюють в умовах інклюзивного навчання

26 березня 2021 року директор та фахівці КУ «Лановецький міський ІРЦ» в режимі відеоконференції провели інтервізійну зустріч для педагогів - вчителів та асистентів вчителів, які працюють в інклюзивних класах, адміністрації ЗЗСО.

Тема зустрічі: «Диференціація викладання в інклюзивному класі: здійснення адаптацій і модифікацій».

Фахівці центру висвітлили актуальні питання навчання дітей з особливими освітніми потребами, а саме:

Директор центру, Ткачук Олена Петрівна, ознайомила учасників із загальними рекомендаціями щодо організації інклюзивного навчання в ЗЗСО. Детально розповіла про роботу команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП; обов'язки вчителя та асистента вчителя в контексті уроку; внесла роз'яснення щодо максимальної кількості годин корекційно-розвиткових занять для дітей з різними порушеннями розвитку.

Вчитель-логопед, Карпець Яна Олександрівна, висвітлила питання щодо розроблення індивідуальної програми розвитку; наголосила на необхідності тісної взаємодії всіх учасників команди супроводу задля досягнення якнайкращих результатів у навчанні дитини з особливими освітніми потребами. Зауважила, що важливим етапом при виконанні індивідуальної програми розвитку є моніторинг, який дозволяє команді супроводу оцінити динаміку розвитку дитини з ООП.

Вчитель-дефектолог, Горголь Мар'яна Богданівна, розкрила актуальну для освітян тему: «Навчання дітей з ООП: адаптація та модифікація навчальних програм». Пояснила різницю між адаптацією та модифікацією навчальних програм. Наголосила, що адаптація передбачає зміну характеру представлення навчального матеріалу, не змінюючи зміст навчання, а модифікація передбачає трансформацію характеру представлення навчального матеріалу, шляхом зміни освітніх цілей, змісту або концептуальної складності навчального завдання для конкретної дитини. Навела приклади застосування адаптації та модифікації навчальних програм. 

Вчитель-реабілітолог, Мисюк Денис Вадимович, пояснив як правильно проводити оцінювання учнів з особливими освітніми потребами. Висвітлив критерії оцінювання навчальних досягнень учнів та наголосив, що рівні навчальних досягнень - однакові для всіх учнів, а критерії оцінювання для учнів з типовим та порушеним психофізичним розвитком - різні. Ознайомив учасників зустрічі із навчально-методичними посібниками:

А також фахівці установи відповіли на запитання, які цікавили педагогів при реєстрації на інтервізійну зустріч. Вчителям були надані практичні поради, щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.


21 березня увесь світ відзначає день "дітей сонця" - Міжнародний день людини з синдромом Дауна.

Чому саме 21 березня?
Тому що день і місяць символічно відображають природу виникнення патології. Березень обраний тому, що синдром Дауна являє собою трисомію (березень - третій місяць року) за 21 хромосомою (тому і 21 березня). Синдром Дауна - це генетична аномалія, якій притаманна додаткова хромосома 21. Люди з синдромом Дауна мають 47 хромосом у каріотипі замість звичних 46. Діти з синдромом Дауна навчаються і при застосуванні відповідних методик можуть розвиватися в інтелектуальному плані - читати, рахувати й писати, доступні їм і спеціальні знання. Коефіцієнт інтелекту (IQ) людей з синдромом Дауна коливається від 20 до 75 (нормою вважається IQ більше 70). Вони дуже добродушні, життєрадісні і позитивні люди, самі охоче прагнуть до спілкування. Чим більше вони спілкуються зі звичайними однолітками в дитячих садах або школах, на майданчиках і в спортивних секціях, тим менш помітно відставання в розвитку, краще психічний і фізичний розвиток таких дітей. Діти з синдромом Дауна обдаровані не менш, ніж звичайні діти. Багато хто має художній талант, музичні (в тому числі танцювальні та співочі) і артистичні здібності, схильні до поезії, успішні в спорті.

Міжнародний день людини з синдромом Дауна ставить перед собою мету привернути увагу суспільства до проблем людей з обмеженими здібностями і по всьому світу в цей день проходить акція "LOTS OF SOCKS". Долучитися до неї просто: треба одягти різнокольорові, непарні чи просто яскраві шкарпетки. Таким чином ви продемонструєте свою солідарність з людьми з непарною хромосомою, й водночас звернете на себе увагу перехожих, зрозумієте, як це - бути не таким, як більшість.

Фахівці ІРЦ та батьки дітей з ООП теж приєдналися до акції й тим самим продемонстрували свою підтримку людям із синдромом Дауна.


Про дитячу гіперактивність:

захворювання чи батьківська вседозволеність?

«Гіперактивність»,  дорослі часто можуть плутати дитячу активність, в рамках норми, з гіперактивністю, часом просто тому, що такій дитині потрібно приділяти більше уваги, вона частіше травмується, у неї частіше виникають труднощі з однолітками. 

Дуже складно розмежувати звичайні пустощі або невихованість від дійсно серйозних порушень в психічному розвитку. Проблема ще й у тому, що багато батьків не хочуть визнавати, що їхня дитина має захворювання. Вони вважають, що небажана поведінка пройде з віком. Але така думка може привести до серйозних наслідків для здоров'я і психіки дитини. 

Причини гіперактивності:

- Генетична обумовленість, в основному по лінії батька;

- Органічне ураження головного мозку (неблагополучне протікання вагітності; недоношеність; черепно-мозкові травми та інтоксикація дитини);

- Неблагополучні умови соціальної ситуації розвитку (в сім'ї, освітньому закладі);

- Морфологічні особливості головного мозку, особливо лобових відділів.

Ранні прояви гіперактивності:

  • В 1-2 роки гіперактивність може проявлятися підвищеною нервозністю дитини, дратівливістю, плаксивістю, порушеннями сну.
  • В 3-4 роки вже можуть спостерігатись порушення дрібної моторики, імпульсивність, агресивні прояви.

Але, як правило, батьки починають звертатися до фахівців тільки на момент підготовки дитини до відвідування школи і / або на початковому етапі навчання. Гіперактивність, якщо вчасно не почати корекційну роботу, небезпечна тим, що призводить до поступової соціальної дезадаптації дитини, а часом і до делінквентної поведінки.

Діагностика

Для діагностики гіперактивності необхідно звернутися до фахівця та пройти ЕЕГ (електроенцефалограму). Також необхідно пройти консультацію у психіатра, невропатолога, психолога. 

Як правило, гіперактивність зустрічається частіше у хлопчиків, ніж у дівчаток. Гіперактивність часто супроводжується розладами сну, наявністю фобій, лабільністю емоцій, незрілістю емоційно-вольової сфери. Також гіперактивність може входити в симптоматичну картину інших нозологій, наприклад, аутизм, інтелектуальні, мовні або сенсорні порушення.

Гіперактивність дитини - зовсім не батьківська вседозволеність і розбалуваність. Так називається захворювання, яке вимагає певного підходу до цієї категорії дітей.

Останнім часом таке явище, як синдром гіперактивності у дітей, зустрічається все частіше і частіше. Згідно зі статистикою, ця цифра становить до 7%, тобто, з 100 дітей 7 малюків мають вищевказане захворювання.

Чим небезпечна гіперактивність дитини

При цьому захворюванні порушується робота центральної нервової системи, в результаті чого виникають труднощі сприйняття і обробки інформації з зовнішнього світу. Це заважає дітям пройти нормальну соціальну адаптацію в суспільстві, і може стати одним з факторів ризику у підлітковому віці потрапляння у наркотичну або алкогольну залежність.

Основні причини появи захворювання

Отже, основними причинами появи гіперактивності у дітей є:

  • Деякі захворювання, перенесені під час вагітності матері;
  • Недолік певних гормонів в організмі дитини;
  • Перенесені інфекційні хвороби і травми;
  • Захворювання у немовляти, які проходили з дуже високою температурою або порушенням роботи мозку.

Ознаки того, що у вас гіперактивна дитина

Перші ознаки прояву захворювання можуть бути помітні вже в перші місяці життя:

  • підвищена чутливість до зовнішніх подразників (звуки, штучне світло);
  • відставання в розвитку опорно-рухового апарату (пізніше на 1-2 місяці починають сідати, ходити);
  • розлад сну (погано засинають, багато або мало сплять);
  • голосний плач;
  • дитина не може надовго зосереджувати свою увагу на одному занятті або предметі.

Але не варто будь-яку надмірну активність дитини приймати за симптоми гіперактивності. Вважається нормальним, що дитина іноді кричить, балується, опирається і відмовляється лягати спати.

Характерними ознаками можна назвати занадто велику кількість рухів, що здійснюються малюком. Відзначається незначна затримка розвитку мови і певна незграбність рухів дитини.

Гіперактивна дитина в дитячому садку

Дуже часто до моменту відвідування дитячого садку (3-4 роки), батьки навіть і не підозрюють про наявність такої проблеми у своєї дитини.

Вони починають усвідомлювати це, коли з'являються перші скарги від вихователів на те, що дитина не може довго сидіти на одному місці під час проведення занять, не може виконувати пропонованих завдань, занадто розгальмована і некерована.

Всі ці прояви можна пояснити неготовністю і нездатністю нервової системи справлятися з певними психічними навантаженнями.

При переході в старшу дошкільну групу починається активна підготовка до навчальної діяльності, відбувається погіршення перебігу даного захворювання. Активне дозрівання мозкових структур у цьому віці в поєднанні з підвищеними навантаженнями може призводити до перевтоми.

Так, як гіперактивні діти відстають в емоційному розвитку (це може проявлятися запальністю і заниженою самооцінкою), освоєння навчальних навичок їм дається складніше. Крім цих ознак можуть приєднатися головний біль і страхи.

Методи лікування гіперактивності у дітей

В даний час лікування проводять за допомогою застосування різних видів медикаментів (психостимулятори, антидепресанти і ноотропні препарати). 
Але також існують і психо-корекційні підходи (методи), які останнім часом почали частіше застосовуватися при лікуванні гіперактивності у дітей.
До таких методів належать:
  • психокорекція за допомогою різних вправ;
  • поведінкова психотерапія;
  • нутріціальний метод;
  • сімейна терапія, де батькам дається ряд рекомендацій для повноцінного спілкування, розвитку та адаптації дитини в суспільстві.
У родині, де росте така дитина, теж варто дотримуватися деяких правил і рекомендацій.
Необхідно забезпечити порядок і зробити навколишні речі максимально безпечними. Гіперактивні діти постійно можуть хапати небезпечні предмети (ножі, виделки, ножиці), ковтати неїстівні речі і т.д. Тому ніколи не можна залишати включені праски, завжди закривати балкон і вікна, прибирати в недоступні місця столові прилади.
При зверненні до дитини необхідно переконатися, що контакт дійсно є. Важливо прибрати всі відволікаючі об'єкти і переключити увагу на себе.
У родині потрібно встановити чіткі правила, дотримання яких повинно бути постійним і без винятків. Привчивши дитини до такого порядку справ, можна виробити у неї звичку виконання правил і в будь-якому іншому місці.
Встановіть режим дня, слідувати якому повинні всі члени родини. Можливо, жити по режиму не так вже й просто, але це буде великою допомогою для нормальної адаптації та майбутнього навчання гіперактивної дитини.
Те, наскільки успішною стане дитина, залежить від зусиль і наполегливості її батьків. І саме ви, люблячі батьки, допоможете вашій дитині адаптуватися в соціальному суспільстві.


Що таке міжпівкульна взаємодія?

Міжпівкульна взаємодія - особливий механізм об'єднання лівої і правої півкуль головного мозку в єдину цілісно працюючу систему. 

Ця взаємодія є основою не тільки для функціонування вищих психічних функцій людини, а й повноцінного інтелектуального розвитку в цілому. Таким чином, розвиток міжпівкульних зв'язків та їх синхронної роботи позитивно впливає на розвиток вищих психічних функцій - покращується розумова діяльність, поліпшується пам'ять та увага, полегшується процес читання і письма. 

Існують спеціальні вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії. Ці вправи провокують збудження певної ділянки мозку і вмикають механізм об'єднання думки і рухів. Завдяки цьому інформація сприймається більш цілісно, природно та краще запам'ятовується й аналізується. Вправи також сприяють розвитку координації рухів і психофізичних функцій. Дуже корисною і цікавою вправою для дітей буде малювання двома руками одночасно. Ця вправа добре розвиває праву і ліву півкулю, допомагає їм працювати синхронно, а також допомагає формувати графомоторні навички, які є особливо актуальними для розвитку навичок письма і зорового спостереження. 

Отже, для вправи потрібні спеціальні прописи для обох рук ("міжпівкульні прописи" / "прописи для лівшів і правшів"). Як правильно виконувати завдання? Завдання необхідно виконувати обома руками одночасно, не відриваючи олівець від паперу та малювати один елемент одночасно. Листок паперу із завданням краще прикріпити до столу або стіни, для зручності. 

Чи використовуєте Ви такі вправи?

Мозок людини являє собою «співдружність» функціонально асиметричних півкуль - лівої і правої, кожна з яких - не дзеркальне відображення іншого, а необхідне доповнення. Для того щоб ТВОРЧО осмислити будь-яку проблему необхідні обидві півкулі: ліва півкуля, логічна, виділяє в кожній проблемі найважливіші, ключові моменти, а права півкуля, творча, схоплює їх в цілому.

Сфери спеціалізації кожної півкулі є неоціненно важливими для повноцінної роботи головного мозку. 

Ліва півкуля:

  • відповідає за логіко-аналітичне мислення,
  • аналізує факти,
  • обробляє інформацію послідовно по етапах (послідовне мислення),
  • забезпечує процеси індуктивного мислення (спочатку здійснюється процес аналізу, а потім синтезу),
  • обробляє вербальну інформацію: відповідає за мовні здібності: контролює мову, а також здатності до читання та письма,
  • запам'ятовує віршовані рядки, факти, імена, дати і їх написання,
  • здатна розуміти тільки буквальне значення того, що чуємо чи читаємо,
  • планує майбутнє,
  • контролює рухи правої половини тіла,
  • відповідає за музичну освіту, розуміння сенсу музичних творів, розрізнення ритму музики,
  • відповідає за математичні здібності, роботу з числами, формулами, таблицями,
  • відповідає за планування.

Права півкуля:

  • відповідає за образне мислення і просторову орієнтацію; дозволяє орієнтуватися на місцевості і складати мозаїчні картинки-головоломки,
  • відповідає за інтуїцію і інтуїтивну оцінку,
  • може одночасно обробляти багато різноманітної інформації; здатна розглядати проблему в цілому, не застосовуючи аналізу (паралельна обробка інформації),
  • реалізує процеси дедуктивного мислення (спочатку здійснюються процеси синтезу, а потім аналізу),
  • обробляє невербальну інформацію: спеціалізується на обробці інформації, яка виражається не в словах, а в символах і образах,
  • запам'ятовує образи, обличчя, картини, пози, голос; здатна сприймати сукупність рис як єдине ціле,
  • здатна розуміти метафори і результати роботи чужої уяви, почуття гумору,
  • сприймає емоційне забарвлення мови, тембр голосу, інтонацію,
  • орієнтується в сьогоденні,
  • контролює рухи лівої половини тіла,
  • відповідає за музичні здібності, розрізнення мелодій, темпу і гармонії в музиці,
  • відповідає за уяву, фантазії і мрії; художню творчість і здатність до образотворчого мистецтва,
  • відповідає за спонтанні, емоційні реакції.

Вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання в період обмежувальних протиепідемічних заходів 

з 08 до 24 січня 2021 року

До відома відвідувачів комунальної установи "Лановецький міський інклюзивно-ресурсний центр"!
  • На період обмежувальних протиепідемічних заходів з 08 до 24 січня 2021 року комплексні оцінки розвитку дитини з метою визначення особливих освітніх потреб дитини не проводяться.
  • Надання педагогічними працівниками ІРЦ психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами буде організовано  в онлайн-режимі.
  • Консультативні послуги батькам та педагогам, які працюють в умовах інклюзивного навчання в  також здійснюватимуться у онлайн-форматі.

МОН ПРЕЗЕНТУЄ ДОСЯГНЕННЯ 

ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ 

У 2020 РОЦІ

У 2020 році у сфері інклюзивного навчання було підготовлено 17,2 тис. асистентів вчителя для роботи в інклюзивних класах, вперше з бюджету профінансовано закупівлю обладнання для спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів.

«З-поміж пріоритетів команди МОН - забезпечення якісною освітою дітей з особливими освітніми потребами. Цього року попри карантинні обмеження, спричинені COVID-19, ми змогли зберегти фінансування інклюзивної освіти у розмірі 504 млн грн, розширили можливості забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП. Тобто сучасними гаджетами та корекційними засобами такі учні тепер можуть користуватися і вдома. Розширено і сам перелік допоміжних засобів - відповідні зміни внесено до наказу МОН. Вперше впроваджено мобільний застосунок АС "ІРЦ" для допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами. Розвиток цифрової інклюзії та впровадження Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти до 2030 року - важливі завдання, що стоять перед командою МОН», - зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Протягом 2020 року:

  • розроблено проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти до 2030 року;
  • понад 150 тис. дітей пройшли обстеження в ІРЦ;
  • функціонує 18 687 інклюзивних класів, навчанням охоплено 30,9 тис. дітей з особливими освітніми потребами;
  • розроблено методичні рекомендації щодо функцій та обов'язків асистента вчителя та асистента учня (дитини);
  • підготовлено для роботи в інклюзивних класах 17,2 тис. асистентів вчителя;
  • вперше з бюджету профінансовано закупівлю обладнання для спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів;
  • розширено можливості забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП;
  • підготовлено нову редакцію Положення про навчально-реабілітаційний центр;
  • підготовлено нову редакцію Положення про спеціальну школу;
  • розпочато перший всеукраїнський онлайн-курс для тренерів з інклюзивної освіти.

Проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки та план заходів з її реалізації направлено на погодження до Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю, Мінсоцполітики, МінТОТ, Мінфіну, МеРТ, Національної асамблеї людей з інвалідністю тощо.

Стратегія має на меті вирішити наступні завдання:

  • виявити та якісно оцінити ООП у здобувачів освіти;
  • створити умови для навчання у районах або об'єднаних громадах кожній особі відповідно до її ООП;
  • підвищити рівень підготовленості педагогічних працівників для задоволення потреб кожного здобувача освіти;
  • удосконалити механізми фінансування освіти осіб з ООП;
  • забезпечити в закладах освіти умови для здобуття якісної освіти особами з ООП.

Також у 2020 році стартував перший всеукраїнський онлайн-курс для тренерів з інклюзивної освіти, організований МОН спільно з Міжнародним благодійним фондом Lumos (Велика Британія). Мета курсу - налагодження взаємодії між учасниками інклюзивної освіти незалежно від місця проживання дитини, єдність у дотриманні прав дітей та їхніх найкращих інтересів.

Також у 2020-му запроваджено серію вебінарів «Організація інклюзії в громаді». Заходи присвячено, зокрема, питанням упровадження інклюзивної освіти у садочках, школах та їхній співпраці з інклюзивно-ресурсним центром.

Нагадуємо, МОН розробило типологію освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в інклюзивних групах і класах.

3 грудня - Міжнародний день людей з інвалідністю

Щороку 3 грудня у світі відзначають Міжнародний день людей з інвалідністю, який проголошено Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй у 1992 році. Цей день покликаний привернути увагу до проблем людей з інвалідністю, захисту їхніх прав, гідності та благополуччя; акцентує увагу суспільства на перевагах, які воно отримує від участі людей з інвалідністю у політичному, соціальному, економічному і культурному житті.

За оцінками Всесвітньої організації охорони здоров'я, понад 1 мільярд людей мають певну ваду здоров'я, а це майже 15% населення світу. У людей з інвалідністю вища ймовірність бути безробітним, і загалом, заробляти менше, ніж здорові люди. Статистичні дані свідчать, що зайнятість серед чоловіків-інвалідів (35%) і жінок-інвалідів (20%) нижча, ніж серед людей без інвалідності (у чоловіків - 65%, у жінок - 30%).

В Україні понад 2 мільйони 800 тисяч людей мають статус особи з інвалідністю, з них 151 тисяча - діти. Це 6,1% від загальної кількості населення. І майже 80% осіб з інваліднісю - це люди працездатного віку.

Люди з вадами досить часто бувають виключені з повноцінного життя громад. Їхня дискримінація набуває різних форм, включно з фізичними і соціальними бар'єрами. Від того, як суспільство ставиться до людей з обмеженими фізичними можливостями, залежить рівень цивілізованості цього суспільства.

Верховною Радою України прийняті базові закони України, які заклали правове підґрунтя для здійснення державної підтримки осіб з вадами здоров'я, вирішення питань їх комплексної реабілітації та інтеграції в суспільство, зокрема Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». Цим Законом, насамперед, визначено право на медичну допомогу (безкоштовну або на пільгових умовах), реабілітацію і санаторно-курортне лікування, на освіту, працевлаштування, забезпечення інвалідними візками, протезно-ортопедичними виробами та інше.

Інвалідність - це не вирок. Практика показує, що люди з інвалідністю можуть бути і стають повноцінними членами суспільства: відмінними фахівцями, політиками, економістами, соціально активними і життєствердними людьми, які надихають багатьох, в тому числі й абсолютно здорових членів нашого суспільства. Втрата такого вагомого потенціалу суттєво збіднює людство.

Міжнародний день людей з інвалідністю є нагадуванням людству про його обов'язок виявляти турботу і милосердя до людей з особливими потребами.


ГІПЕРОПІКА: небезпека чи необхідність? 

«Гіперопікою називають поведінку таких батьків, яким властиво практично повністю позбавляти дитину самостійності, оточувати задушливою турботою й контролювати, контролювати, контролювати!».

Кожні батько й мати піклуються про благополуччя й безпеку своєї дитини. Це природно, коли малюк потребує допомоги дорослого, щоб реалізувати й задовольняти свої потреби. Відповідна допомога батьків дозволяє дитині розвиватись у різних сферах: емоційній, соціальній, фізичній, інтелектуальній та пізнавальній. Звучить логічно. Бігати за дитиною з їжею, скрізь возити її у візочку, зашнуровувати взуття та одягати, оберігати від ударів або зідраних колін - також має сенс і підстави. За умови, що це відповідає віку дитини та етапу її розвитку!

Адже чотирирічний малюк може йти пішки на прогулянку й не потребує перевезення у візочку, в якому вже практично не поміщається. У свою чергу, п'ятирічна дитина може сама зашнурувати черевики і сказати, що голодна, її вже не треба годувати з ложечки. Однак якщо ми зашнуровуємо взуття, кажемо щось замість дитини, а прогулянки - це завжди їзда, то можна стверджувати, що таку дитину утримують під ковпаком або ж під «оберігаючою парасолькою». У даному випадку - це атрибути гіперопіки.

Батьки, які оточують дитину гіперопікою, надмірно захищають її від ситуацій, які можуть бути стресогенними, викликати розчарування й наблизити до поразки. Ці ситуації, власне, не що інше, як важкий або незнайомий виклик, що вимагає від дитини самостійності як у діях, так і в мисленні, а іноді пов'язаний з якимось ризиком. Батьки, керуючись турботою й любов'ю, виручають дітей навіть у простих ситуаціях, дивлячись на своє чадо зовсім некритично й надмірно поблажливо.

Дитина в сім'ї, де панує гіперопіка, росте досить інфантильною, відчуває себе безпорадною, дуже боїться робити помилки, їй вкрай складно помічати власні бажання. 

Ще одним негативним наслідком гіперопіки є те, що діти, стикаючись із тотальним контролем і постійними заборонами, навчаються хитрувати, змушені часто брехати, намагаючись у такий спосіб захищатися», навіть коли дитина виростає, батьки і далі вважають її «маленькою». 

Батьки думають, що в них добрі наміри і не розуміють, що вирішують проблеми дитини, з якими вона могла б упоратися й сама. 

Вони ставляться до дитини, як до маленької, змушуючи її відчувати свою нездатність самій спланувати свої дії. Приділяти багато уваги потрібно до певного віку і це до 1,5 - 2 р. А далі варто дотримуватися тонкої межі, щоб скеровувати своїх дітей та допомагати їм в їхньому розвитку, давати їм можливість навчатися навичкам самостійності.

Що ж робити батькам, які усвідомили свою гіперопіку?1. Перестаньте тотально контролювати дитину.

2. Намагайтеся надавати дитині більше свободи, дозволяючи обирати, на які гуртки ходити, який одяг носити, з ким дружити тощо.

3. Просіть дитину надати вам допомогу. Винести сміття, купити хліб, забрати молодшу дитину із садка (доручення мають відповідати віку дитини).

4. Заохочуйте прояв ініціативи.

5. Не вимагайте від дитини абсолютного послуху.

6. Дозволяйте дитині виявляти почуття.

7. Якщо дитина намагається щось зробити самостійно, не поспішайте пропонувати допомогу. Цілком ймовірно, вона впорається самостійно.

8. Ставтеся з повагою до особистого простору дитини.

9. Дозволяйте дитині помилятися. Розкажіть їй, що будь-яка помилка - це зростання! Можливість набуття нового досвіду.

10. Обов'язково хваліть, якщо дитина впоралася з чимось самостійно.Великим подарунком, отриманим від батьків є віра, впевненість у собі та покладання на свої сили. 

Любіть своїх дітей, довіряйте їм, підтримуйте, поважайте у їх виборі, давайте право на помилки. Плавно допоможіть дітям вирости самостійними і незалежними.

Світова спільнота відзначає 20 листопада Всесвітній день дитини.

У 1954 році Генеральна Асамблея ООН рекомендувала всім країнам ввести в практику відзначення Всесвітнього дня дитини як дня світового братерства і взаєморозуміння дітей, присвяченого діяльності, спрямованої на забезпечення благополуччя дітей в усьому світі. У різних країнах він може відзначатися будь-коли й встановлюється на розсуд урядів держав.
20 листопада 1959 року XIV сесією Генеральної Асамблеї ООН була ухвалена Декларація прав дитини, а 20 листопада 1989 року, на 44-ій сесії ГА ООН - Конвенція про права дитини, яка є засадничим міжнародним документом із захисту прав дітей. Наразі її ратифікували 193 країни.
Як зазначається в документі, кожна дитина має право на освіту, право на здоров'я і належну медичну допомогу, право на ім'я та громадянство. Кожна дитина має право зростати у турботливому родинному середовищі та бути захищеною від жорстокого поводження та насильства.

Здобувши незалежність, Україна взяла на себе ряд зобов'язань з поліпшення добробуту дітей, зокрема, підписавши Конвенцію про права дитини. 27 лютого 1991 року Верховна Рада ратифікувала цю Конвенцію, а 27 вересня 1991 року документ набув чинності. Крім того, у 2003 та 2005 роках Верховна Рада ратифікувала два факультативні протоколи до Конвенції про права дитини щодо торгівлі дітьми, дитячої проституції, дитячої порнографії та щодо участі дітей у збройних конфліктах.

Яку документацію варто вести асистенту вчителя в інклюзивному класі

Запитання щодо документації асистента вчителя в інклюзивному класі одне з найпоширеніших та мало унормоване в українському законодавстві. На сьогодні немає чітко затвердженого переліку обов'язкових документів для асистента вчителя. Чому так? Відповіді можна знайти в наказі МОН від 25 червня 2018 №676 року "Про затвердження інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти".

Отже, нова Інструкція унормовує загальні засади ведення діловодства у закладах загальної середньої освіти. Відповідно, на її підставі заклад освіти затверджуватиме власну.

Такий підхід максимально розширює повноваження й індивідуалізує потреби закладу освіти в документуванні інформації, пов'язаної з прийняттям управлінських рішень, й убезпечує освітян від надмірних вимог щодо обов'язкового зберігання документів, що втратили актуальність.

Інструкція не містить переліку обов'язкової для закладів освіти ділової документації.

Що ж потрібно для роботи асистента вчителя?

  1. ІПР. Основний документ (річний план роботи асистента вчителя) - індивідуальна програма розвитку, яку пишуть на кожну дитину з ООП індивідуально впродовж 2-х тижнів від початку навчання ("Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу", наказ МОН від 08.06.2018, №609). Асистент вчителя разом з вчителем класу оцінює рівень досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР.
  2. Зведена таблиця (розклад уроків / вид діяльності). Оскільки допомога асистента вчителя може бути необхідна не на всіх уроках, у зведеній таблиці (розкладу та видів діяльності) можна відзначати, на яких саме уроках асистент вчителя має активно працювати в класі, а на яких може займатись адаптацією матеріалів та заповненням необхідних документів.

Приклад таблиці

https://nus.org.ua/view/dokumentatsiya-asystenta-vchytelya-v-inklyuzyvnomu-klasi/

  1. Графік роботи асистента вчителя (залежно від робочого навантаження). На кожен інклюзивний клас виділяється ставка асистента вчителя в розмірі 25 годин на тиждень. Цю ставку можуть між собою ділити два асистенти вчителя, відповідно по 12,5 годин на тиждень. У такому випадку буде зручно вести графік роботи асистентів вчителів.

Приклад графіку роботи двох асистентів в одному класі

Розклад роботи асистентів вчителя 1-Б класу (асистент вчителя - X, асистент вчителя - Y)

  1. Журнал спостереження. Одними з основних функцій асистента учителя є:

- спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;

- оцінка (спільно з вчителем) рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

Для збору цієї інформації доречно вести журнал спостереження. Стандартизованої форми такого журналу немає. Ми пропонуємо вам свій варіант такого журналу.

Приклад журналу спостереження

Варто зауважити, що зміст журналу може змінюватись залежно від цілей спостереження. Для кожної дитини рекомендовано вести індивідуальний журнал спостереження.

  1. Портфоліо дитини - папка з роботами дитини (малюнки, аплікації, робочі зошити, роботи на роздруківках). Усі матеріали, які допоможуть визначити прогрес дитини в освоєнні навичок наприкінці певного періоду (півріччя або навчального року).

Варто зазначити, що перелік усіх необхідних документів для ведення асистентом вчителя, може бути вказаний в його посадових обов'язках.

Ольга Семко, поведінковий аналітик, асистент вчителя київської середньої загальноосвітньої школи №74

Титульне фото: автор - Syda_Productions, Depositphotos

21.03.2021

Вперше свято дітей почали відзначати в далекому 1950 році. Воно було засноване 70 років тому, в листопаді 1949 року в Парижі рішенням конгресу Міжнародної демократичної федерації жінок. Заходи цього дня покликані звернути увагу громадськості на соціальний захист прав дитини в області виховання, освіти, соціального забезпечення, фізичного і...

Юридична адреса Центру: 47402, Тернопільська обл., м. Ланівці, вул. Молодіжна, 32.
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати